Zamieszczone przez Ceed1
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
uli07, pewnie łańcuch uderza o obudowę rozrządu. Te podwyższone obroty po starcie (ekologia) nie poprawiają sytuacji. Powinni dać kilkusekundowe opóźnienie pomiędzy startem a podniesieniem obrotów i obstawiam, że rozwiązałoby to w większości przypadków głośny rozruch. Ciekawe, czy tego podbicia obrotów nie można jakoś wyłączyć z komputera...
Komentarz
-
-
Olej zalalem taki jak w podpisie. Statoil LazerWay V 0w-30. Ma VW 502.
Porownywalem wczoraj kluczowe parametry z typowym Castrolem 5w-30. Bardzo zblizone lepkosci w 40 st.C i 100 st. C, indeks lepkosci itp. Temp. plyniecia Statoil-a lepsza.
[ Dodano: Sro 29 Lip, 15 14:34 ]
Co sadzicie o takim zestawie? Stosowal ktos?
Cena w miare atrakcyjna zważywszy na to, ze jest w nim wariator.
Alternatywa to 1500-1800 zl za wariator plus np. taki zestaw:
Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
witam, ja dzisiaj robię rozrząd 3300 :/ na części dostałem 15% zniżki , na robociznę 25% auto mam z czerwca 2010 bujam się z tym klekotem już ponad 2 lata, niekiedy nawet nie chciał zapalić, za 3-4 razem zaskoczył, klekot zawsze z rana i po paru godzinnym postaoju im cieplej bardziej rzęził jak robicie rozrząd to koniecznie z nastawnikiem jak nie chcecie mieć powtórki po paru tysiącach
Komentarz
-
-
To napisz jeszcze gdzie to robisz. Z postu wynika, ze w ASO.
Mnie bez znizek zaproponowali 6 tys. zl :roll: - razem z olejem, filtrami itd., a wiec jest pole do obnizenia ceny... ale to nie wiele.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Utrzymywanie poziomu oleju "maksimum z maksimum" przy wysokich obciążeniach jest zalecane tylko ze względu na zapewnienie lepszego chłodzenia silnika (więcej oleju zapewnia lepsze odbieranie ciepła), a nie dlatego, że im jest go mniej, to jest gorsze smarowanie.
Pompa zasysa zawsze tyle samo oleju i tak samo szybko dopływa on do elementów bez względu na poziom w wymaganym zakresie (oczywiście trzeba pilnować, aby nie zassała powietrza, co może zdarzyć się u osób, które w ogóle nie kontrolują poziomu tylko czekają, aż zapali się kontrolka...).
Co do oleju Lazar, to oczywiste, że ma niższą lepkość niż Castrol 5W30, bo przeciez jest to 0W30. Fakt, że niby spełnia normę 502.00 (ale nie 504.00 dla "long life"), ale ja bym takiej "wody" nie wlał do swego silnika (jest to chyba jedyny olej z tak niską lepkością spełniający normę VW, wszyskie inne maja conajmniej 5W30)...
Komentarz
-
-
No wlasnie ten LazerWay nie ma mniejszej lepkosci od Castrola 5W-30, roznice wg kart:
Lepkosc w 40 st. 72 - Statoil, 70 - Castrol
Lepkosc w 100 st. 12,2 - Statoil, 12,1 - Castrol
Indeks lepkosci: Statoil 170, Castrol 173
Mamy jeszcze mnostwo 0W-40 z VW 502.
Poprzednio stosowalem Fuchsa 0W-30 takze z "ukryta" aprobata VW 502Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
rozrząd robię w aso w Dąbrowie Górniczej przebieg 82 tys, pierwsze problemy pojawiły się przy 40 tys, z tym olejem to trochę przesadzacie, przy wadzie konstrukcyjnej silnika żaden olej nie pomoże, ja leje castrola 5w30 od początku i nie mam zamiaru zmieniać
Oleju nie będą mi wymieniać, zresztą wymieniałem miesiąc temu
Komentarz
-
-
Wtrącę pińć groszy rozrząd wymieniony na nowy z wariatorem (był Castrol 5W30 zazwyczaj max war.B) zaczął klepać po czasie . Wymiana na gwarancji Wariatora - (statoil 5W30 Lazerrway LL max wart. B) klepanie od czasu do czasu przy rozruchu . Zmiana na 0W40 neste city pro (max wartości A!!!) i jest cisza .
Warunki te same , powtarzalność czynności miejsca temperatur ok 99,9% , wymiana co 10 -12 K , przebieg na nowym oleju juz taki jak przy wcześniejszych . Powiedziałbym ze to bujda z olejem a jednak coś jest na rzeczy.
Konkluzja- jeżeli ktoś ma losowe ,pyrkanie, zalać olej na max i zobaczyć co będzie.U mnie ewidentnie pomogło.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez joe_simpsonjak robicie rozrząd to koniecznie z nastawnikiem jak nie chcecie mieć powtórki po paru tysiącachByła: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
No wlasnie, dlatego interesujacy wydaje sie wariant nastepujacy. Kupic tylko lancuch, slizgi, napinacz + drobnica, a wariator zostawic obecny.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
w moim przypadku powiedzieli ze przy tak mocnym klekocie wariator trzeba wymienić, u ciebie dopiero się zaczyna więc może bez wariatora, ale nie doradzę ci.
mój kosztorys:
uszczelka wału 038103085E
łańcuch 03C109158A
prowadnica 03C109469K
prowadnica 03C109509P
uszczelka 03C109287G
napinacz 03C109507BA
wariator 03C109088E
koło łańcuchowe 03C109571F
środek uszczelniający D176501A1
w sumie 2689 tys plus robocizna 570
oprócz tego ze nie klekocze, zauważyłem ze przy wczesnej zmianie biegu na większy, samochód nie wpada mi w lekkie drgania jak przed wymiana.
Komentarz
-
-
OrsonTSI, takkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
OrsonTSI, masz tą drugą - więc nie jest źle
BA to najnowsza wersja
co nie zmienia faktu, że w AH musiały być jakieś fuckup'y skoro jest BAkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Na allegro można kupić oryginalny zestaw rozrządu do 1.4tsi w cenie ok 900zl (w sumie 10 elementow, wraz ze srubami). Czy jest to dobra cena i czy warto? Oczywiście bez wariatora. O ile pamiętam to w Aso (lellek Sopot) za takie zestaw chcieli też ok 1000zl + ok 700zl robocizna.
W KG Auto Serwis Gdynia (po gwarancyjny serwis aut grupy VW) za KPL części z robocizny chcą 1350zl.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, szukaj z wariatorem / Ty na bank masz 'stary'/
i najważniejsze - nie podcieraj dupy szkłem bo naprawdę nie warto...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIstrazakp, szukaj z wariatorem / Ty na bank masz 'stary'/
i najważniejsze - nie podcieraj dupy szkłem bo naprawdę nie warto...
Na razie nie potrzebuje zmieniać (mam nadzieję) i mając obecnie przebieg ok 92tys km też licze na to że jak będę właścicielem (pewnie do przebiegu ok 120tys km) to nie będę musiał robić rozrządu. Wiem że są na forum tacy co maja większe przebiegi w tych silnikach i nic się nie dzieje z rozrzadem.
Nie mniej jednak zrobiłem sobie rozeznanie w tym temacie kosztów, i o ile nie wliczając wariatora to koszt jest zmiany ale już dołączając 2000zl za sam wariator to robi się prawie 4000zl a to już jest koszt.
A mówi się że benzyniaki są mniej kosztowne niż diesle.
Już ponad rok minął jak zmienialem O1 1.9tdi na obecna O2 i ciągle mam wątpliwości czy zrobiłem dobrze ;-) bo choć różnica w wyposażeniu i komforcie jazdy jest znaczną to jednak 1.9tdi +oryginalny przebieg 202tys km+bdb stan=większy zadowolenie i spokój psychiczny ;-)
Póki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Spokojnie,porównamy i zdiagnozujemy ;-) Nie rozpędzaj się z tym rozrządem sprawdzimy i ocenimy co nie halo w twoje furmance. Tylko zmień jak kolowie pisali ten filtr na Mana bo z filtronem to tylko problemy bywały. Fakt. Ja sprzedawalem paska 1.9tdi z przebiegiem 430kkm i koleś jeszcze mu zrobił wieśtuning i go zczipowł opornikiem za 10gr :lol: i furmanka puszcza czarne bąki ale zapierdal...a że aż miło. Niestety teraz furmanki robią jako jednorazówki i nie polatasz tyle kilosów co w 1.9tdi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpPóki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.
co Ci da to, że odpalisz silnik na 'gorąco' albo 2-3 godziny po trasie - temat nie do wychwyceniakliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz