Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bishop
    L&K
    • 2012
    • 1430

    Zamieszczone przez Ceed1
    Jak zaczęło się po wymianie oleju to masz odpowiedź, że ten olej nie lubi się z rozrządem.
    To co ma teraz ten stary wlać, o ile go nie oddal? :lol: A jak kupi inny nowy i nie będzie "lubił się " np. ze świecami, lub rurą wydechową

    Komentarz

    • Tichy
      Rider
      • 2010
      • 544

      uli07, pewnie łańcuch uderza o obudowę rozrządu. Te podwyższone obroty po starcie (ekologia) nie poprawiają sytuacji. Powinni dać kilkusekundowe opóźnienie pomiędzy startem a podniesieniem obrotów i obstawiam, że rozwiązałoby to w większości przypadków głośny rozruch. Ciekawe, czy tego podbicia obrotów nie można jakoś wyłączyć z komputera...

      Komentarz

      • prezes73
        Rider
        • 2015
        • 522
        • Hyundai

        Jest wątek na forum na temat wyłaczenia w ECU wygrzewania kata, ale nikt nie napiasał że można to wyłączyć.
        Uli 07- jaki olej wlałeś?

        Komentarz

        • uli07
          Rider
          • 2012
          • 391
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Olej zalalem taki jak w podpisie. Statoil LazerWay V 0w-30. Ma VW 502.
          Porownywalem wczoraj kluczowe parametry z typowym Castrolem 5w-30. Bardzo zblizone lepkosci w 40 st.C i 100 st. C, indeks lepkosci itp. Temp. plyniecia Statoil-a lepsza.

          [ Dodano: Sro 29 Lip, 15 14:34 ]
          Co sadzicie o takim zestawie? Stosowal ktos?


          Cena w miare atrakcyjna zważywszy na to, ze jest w nim wariator.

          Alternatywa to 1500-1800 zl za wariator plus np. taki zestaw:
          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

          Komentarz

          • joe_simpson
            Classic
            • 2014
            • 15

            witam, ja dzisiaj robię rozrząd 3300 :/ na części dostałem 15% zniżki , na robociznę 25% auto mam z czerwca 2010 bujam się z tym klekotem już ponad 2 lata, niekiedy nawet nie chciał zapalić, za 3-4 razem zaskoczył, klekot zawsze z rana i po paru godzinnym postaoju im cieplej bardziej rzęził jak robicie rozrząd to koniecznie z nastawnikiem jak nie chcecie mieć powtórki po paru tysiącach

            Komentarz

            • uli07
              Rider
              • 2012
              • 391
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              To napisz jeszcze gdzie to robisz. Z postu wynika, ze w ASO.
              Mnie bez znizek zaproponowali 6 tys. zl :roll: - razem z olejem, filtrami itd., a wiec jest pole do obnizenia ceny... ale to nie wiele.
              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

              Komentarz

              • Wojtas_Poznań
                RS
                • 2010
                • 2822

                i jeszcze przebieg, żeby już była jasność na całym froncie 8)
                SPOT Poznań:
                .....
                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                Komentarz

                • joter06
                  Classic
                  • 2012
                  • 21

                  Utrzymywanie poziomu oleju "maksimum z maksimum" przy wysokich obciążeniach jest zalecane tylko ze względu na zapewnienie lepszego chłodzenia silnika (więcej oleju zapewnia lepsze odbieranie ciepła), a nie dlatego, że im jest go mniej, to jest gorsze smarowanie.
                  Pompa zasysa zawsze tyle samo oleju i tak samo szybko dopływa on do elementów bez względu na poziom w wymaganym zakresie (oczywiście trzeba pilnować, aby nie zassała powietrza, co może zdarzyć się u osób, które w ogóle nie kontrolują poziomu tylko czekają, aż zapali się kontrolka...).
                  Co do oleju Lazar, to oczywiste, że ma niższą lepkość niż Castrol 5W30, bo przeciez jest to 0W30. Fakt, że niby spełnia normę 502.00 (ale nie 504.00 dla "long life"), ale ja bym takiej "wody" nie wlał do swego silnika (jest to chyba jedyny olej z tak niską lepkością spełniający normę VW, wszyskie inne maja conajmniej 5W30)...

                  Komentarz

                  • OrsonTSI
                    Rider
                    • 2010
                    • 716
                    • Volkswagen
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    zmienilem na Motul i jest lepiej niz na Castrolu , cicha praca i ładne poranne starty

                    a co do poziomu to lepiej ten silnik pracuje jak jest wlane tyle ile po wymianie czyli 3.6 L
                    OII 1,4 TSI Elegance

                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                    Komentarz

                    • uli07
                      Rider
                      • 2012
                      • 391
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      No wlasnie ten LazerWay nie ma mniejszej lepkosci od Castrola 5W-30, roznice wg kart:
                      Lepkosc w 40 st. 72 - Statoil, 70 - Castrol
                      Lepkosc w 100 st. 12,2 - Statoil, 12,1 - Castrol
                      Indeks lepkosci: Statoil 170, Castrol 173

                      Mamy jeszcze mnostwo 0W-40 z VW 502.

                      Poprzednio stosowalem Fuchsa 0W-30 takze z "ukryta" aprobata VW 502
                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                      Komentarz

                      • joe_simpson
                        Classic
                        • 2014
                        • 15

                        rozrząd robię w aso w Dąbrowie Górniczej przebieg 82 tys, pierwsze problemy pojawiły się przy 40 tys, z tym olejem to trochę przesadzacie, przy wadzie konstrukcyjnej silnika żaden olej nie pomoże, ja leje castrola 5w30 od początku i nie mam zamiaru zmieniać
                        Oleju nie będą mi wymieniać, zresztą wymieniałem miesiąc temu

                        Komentarz

                        • patryk23
                          L&K
                          • 2011
                          • 1105
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          Wtrącę pińć groszy rozrząd wymieniony na nowy z wariatorem (był Castrol 5W30 zazwyczaj max war.B) zaczął klepać po czasie . Wymiana na gwarancji Wariatora - (statoil 5W30 Lazerrway LL max wart. B) klepanie od czasu do czasu przy rozruchu . Zmiana na 0W40 neste city pro (max wartości A!!!) i jest cisza .

                          Warunki te same , powtarzalność czynności miejsca temperatur ok 99,9% , wymiana co 10 -12 K , przebieg na nowym oleju juz taki jak przy wcześniejszych . Powiedziałbym ze to bujda z olejem a jednak coś jest na rzeczy.

                          Konkluzja- jeżeli ktoś ma losowe ,pyrkanie, zalać olej na max i zobaczyć co będzie.U mnie ewidentnie pomogło.

                          Komentarz

                          • uli07
                            Rider
                            • 2012
                            • 391
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez joe_simpson
                            jak robicie rozrząd to koniecznie z nastawnikiem jak nie chcecie mieć powtórki po paru tysiącach
                            No wlasnie o ten wariator sie rozbija. Jesli mam go w obecnie stosowanej wersji (chyba jest na to szansa) i jest on sprawny (jak to stwierdzic?) to na jego wymianie mozna sporo oszczedzic.
                            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                            Komentarz

                            • joe_simpson
                              Classic
                              • 2014
                              • 15

                              ale ty masz auto z 2011 wiec teoretycznie nie powinieneś się martwic o wariator, ja pisałem o autkach produkowanych do połowy 2010 później poprawiono rozrząd

                              Komentarz

                              • uli07
                                Rider
                                • 2012
                                • 391
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                No wlasnie, dlatego interesujacy wydaje sie wariant nastepujacy. Kupic tylko lancuch, slizgi, napinacz + drobnica, a wariator zostawic obecny.
                                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                Komentarz

                                • joe_simpson
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 15

                                  w moim przypadku powiedzieli ze przy tak mocnym klekocie wariator trzeba wymienić, u ciebie dopiero się zaczyna więc może bez wariatora, ale nie doradzę ci.
                                  mój kosztorys:
                                  uszczelka wału 038103085E
                                  łańcuch 03C109158A
                                  prowadnica 03C109469K
                                  prowadnica 03C109509P
                                  uszczelka 03C109287G
                                  napinacz 03C109507BA
                                  wariator 03C109088E
                                  koło łańcuchowe 03C109571F
                                  środek uszczelniający D176501A1
                                  w sumie 2689 tys plus robocizna 570
                                  oprócz tego ze nie klekocze, zauważyłem ze przy wczesnej zmianie biegu na większy, samochód nie wpada mi w lekkie drgania jak przed wymiana.

                                  Komentarz

                                  • OrsonTSI
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 716
                                    • Volkswagen
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    a ja w 2013 mialem załozony napinacz 03C109507AH czy to jakas starsza wersja ?

                                    bo teraz wystepuje 03C109507BA
                                    OII 1,4 TSI Elegance

                                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      OrsonTSI, tak
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • OrsonTSI
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 716
                                        • Volkswagen
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        zapomnialem doprecyzowac pytanie, starsza ale nie gorsza tylko lepsza od tych wadliwych ?
                                        OII 1,4 TSI Elegance

                                        KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                        Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          OrsonTSI, masz tą drugą - więc nie jest źle

                                          BA to najnowsza wersja

                                          co nie zmienia faktu, że w AH musiały być jakieś fuckup'y skoro jest BA
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • strazakp
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 819
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Na allegro można kupić oryginalny zestaw rozrządu do 1.4tsi w cenie ok 900zl (w sumie 10 elementow, wraz ze srubami). Czy jest to dobra cena i czy warto? Oczywiście bez wariatora. O ile pamiętam to w Aso (lellek Sopot) za takie zestaw chcieli też ok 1000zl + ok 700zl robocizna.
                                            W KG Auto Serwis Gdynia (po gwarancyjny serwis aut grupy VW) za KPL części z robocizny chcą 1350zl.
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              strazakp, szukaj z wariatorem / Ty na bank masz 'stary'/

                                              i najważniejsze - nie podcieraj dupy szkłem bo naprawdę nie warto...
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • strazakp
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 819
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez LUKI
                                                strazakp, szukaj z wariatorem / Ty na bank masz 'stary'/

                                                i najważniejsze - nie podcieraj dupy szkłem bo naprawdę nie warto...
                                                Wiem że mam stary typ.
                                                Na razie nie potrzebuje zmieniać (mam nadzieję) i mając obecnie przebieg ok 92tys km też licze na to że jak będę właścicielem (pewnie do przebiegu ok 120tys km) to nie będę musiał robić rozrządu. Wiem że są na forum tacy co maja większe przebiegi w tych silnikach i nic się nie dzieje z rozrzadem.
                                                Nie mniej jednak zrobiłem sobie rozeznanie w tym temacie kosztów, i o ile nie wliczając wariatora to koszt jest zmiany ale już dołączając 2000zl za sam wariator to robi się prawie 4000zl a to już jest koszt.
                                                A mówi się że benzyniaki są mniej kosztowne niż diesle.
                                                Już ponad rok minął jak zmienialem O1 1.9tdi na obecna O2 i ciągle mam wątpliwości czy zrobiłem dobrze ;-) bo choć różnica w wyposażeniu i komforcie jazdy jest znaczną to jednak 1.9tdi +oryginalny przebieg 202tys km+bdb stan=większy zadowolenie i spokój psychiczny ;-)
                                                Póki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz

                                                • prezes73
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 522
                                                  • Hyundai

                                                  Spokojnie,porównamy i zdiagnozujemy ;-) Nie rozpędzaj się z tym rozrządem sprawdzimy i ocenimy co nie halo w twoje furmance. Tylko zmień jak kolowie pisali ten filtr na Mana bo z filtronem to tylko problemy bywały. Fakt. Ja sprzedawalem paska 1.9tdi z przebiegiem 430kkm i koleś jeszcze mu zrobił wieśtuning i go zczipowł opornikiem za 10gr :lol: i furmanka puszcza czarne bąki ale zapierdal...a że aż miło. Niestety teraz furmanki robią jako jednorazówki i nie polatasz tyle kilosów co w 1.9tdi

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez strazakp
                                                    Póki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.
                                                    z ciekawostek dropsa to łańcuch 'usłyszysz' po dłuższym postoju (jak silnik jest zimny) - wiadomo najlepiej słychać z rana jak samochód postoi całą noc

                                                    co Ci da to, że odpalisz silnik na 'gorąco' albo 2-3 godziny po trasie - temat nie do wychwycenia
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...